Aller medias nya affärsområde Refinery är ett led i målsättningen att data skall genomsyra hela företaget – både i externa erbjudanden och i det interna arbetet.
Refinery skapar detaljrika insikter om användarna som resulterar i ökad träffsäkerhet i Aller medias publicistiska och kommersiella erbjudanden. Johan och Helena berättar om hur andra företag kan dra nytta av den intressedata som Aller medias miljontals veckoliga besökare bidrar till att skapa – och på så vis nå ut med sina erbjudanden ännu djupare, dessutom GDPR-säkrat.
Johan Lindgren är analyschef på Aller media och även verksam i ledningsgruppen för Aller media Finlands dotterbolag Data Refinery. Helena Holmström arbetar tillsammans med Johan med Refinery och har mångårig erfarenhet inom Aller media där hon tidigare bland annat varit ansvarig för utvecklingen av företagets erbjudande inom Influencer Marketing och Native Advertising.
Johan Lindgren är analyschef på Aller media där han driver arbetet med att metodiskt utföra samt nå ut med mätningar och analyser. Johan Lindgren är även verksam i ledningsgruppen för Aller media Finlands dotterbolag Data Refinery. Johan har en bakgrund som kvantitativ analytiker på tradingen på SEB samt som risk manager och tf riskchef på ett finansbolag.
Helena Holmström arbetar med den kommersiella delen av Aller medias affärsområde Refinery som möjliggör för annonsörer och partners att ta del av den intressedata som Aller medias miljontals användare bidrar till att skapa. På så vis kan de lära känna sina användare än mer och utveckla sina aktiviteter klokare. Helena har mångårig erfarenhet inom Aller media och stod bland annat bakom utvecklingen av företagets erbjudande inom Influencer Marketing och Native Advertising.
Comments are closed.