Nästan 75% av alla människor förlitar sig på sociala nätverk som vägleder dem mot sitt köp…
En Influencer bygger förtroende genom att skapa ett minnesvärt varumärke och skapar relevant innehåll. När konsumenterna känner sig trygga med denna influencer köper de oftast rekommenderade produkter.
Tre av de fyra kunder litar på åsikter de läser online. De har en extra stor tillit för vänner, familj och influencers, som hjälper dem att fatta rätt beslut om en produkt eller tjänst. När man arbetar med Influencers måste man släppa taget ibland och tillåta dem kontrollera berättelsen för att bevara autenticitet i vad som kommuniceras.
För att fördjupa oss i dessa spännande ämnen, har vi bjudit in talare från Kronaby, Flowbox och Boostified.
FÖRMIDDAG 10 APRIL
09:00 – Marcus Carloni – FLOWBOX
User Generated Content – hur varumärken kan ta in det i sin marknadsföring
Användargenererat innehåll (User Generated Content) är en viktig strategi i dagens digitala landskap. Foton, videoklipp och kommentarer från fans och följare på sociala medier kan marknadsföra en produkt eller ett företag samtidigt som målgruppen nås på ett mer naturligt och autentiskt sätt. Användargenererat innehåll ökar engagemang och tid som spenderas på din webbplats eller sociala medier och hjälper varumärkena att bättre förstå deras målgrupp. Om företag idag vill öka sin försäljning, måste de arbeta för att bygga upp engagemang och kontakter med publiken genom konsumenternas eget innehåll.
09:30 -Apollonia San Contreras & Aleksandar Jovanovic – Kronaby
Så hittar du rätt Influencer till ditt varumärke
Apollonias föreläsning kommer att ge konkreta verktyg för hur man arbetar med influencers. Apollonia kommer presentera de senaste trenderna i branschen, visa exempel på framgångscase och hur man kan integrera influencers i mediamixen. Sist men inte minst kommer Apollonia berätta om hur influencers tänker när de väljer samarbeten.
Aleksandar (AleksJJ) är en influencer på sociala medier som valt att fokusera på herrmode, främst inom professional services. Till vardags arbetar han som managementkonsult där kostymen blivit en naturlig del av vardagen. Han inspirerar dagligen sina över 27 000 följare med bilder innehållande kostymer, slipsar, skor, klockor och andra accessoarer som fungerar både på och utanför kontoret.
13:00 – Karna Rennéus och Mimmi Dahlkvist – Boostified
Stärk ditt varumärke med Influencers
Boostified en digital plattform som gör storskalig sponsring av micro-influencers möjligt! Vi kommer att gästa Internet i Fokus i år och tycker det är roligt att få träffa dig! Vi kommer bl. a att tala om:
- Brand awareness! Hur samarbeten med micro-influencers kan få ditt varumärke att växa genom att nå ut till en nischad målgrupp.
- Klick & trafik! Hur du jobbar med influencers som länkar till din hemsida eller webshop.
- Ambassadörsskap! Hur du skapar en långvarig relation från större influencers.
Joina vår breakout session och lär dig allt detta!
Comments are closed.