Den digitala utvecklingen påverkar era kunder och i förlängningen ert företag. Hur förändras människors beteenden och vilken inverkan får det på er affär?
Förmågan att besvara dessa frågor avgör sannolikt vilken framtid ni som företag går till mötes. Tillsammans med David Ståhlberg – en av Sveriges mest anlitade föreläsare på temat digital transformation – guidar Daniel Lazic er igenom trender att hålla koll på.
Till vårens upplaga av Internet i fokus (10-11 april i Malmö) kommer Convertor in som huvudpartner och bjuder både på en Breakout Session och Workshop inom digitalisering och trender. Convertor är en ledande digitalbyrå baserad i Malmö som utifrån tydliga målsättningar skapar kompletta kommunikationslösningar, där varje kontaktyta optimerats för att nå ett slutgiltigt konverteringsmål.
David Ståhlberg är en av Sveriges mest uppskattade föreläsare på temat digitalisering och nominerades nyligen till ”Årets genombrott” bland svenska talare. Detta sedan han helhjärtat gått in för att utbilda och föreläsa om digital transformation. Hans målsättning är att förklara och tydliggöra den moderna kommunikationens många möjligheter samt inspirera företag att ta de nödvändiga stegen för att digitalisera sin affär. Med bakgrund på företag som Google och Procter & Gamble har David rört sig inom områden som försäljning, marknad och affärsutveckling. Utöver storbolagsmiljöerna har han även gedigen erfarenhet från startup-sammanhang. 2016 gav han, tillsammans med Johan Eriksson, ut den hyllade boken ”Marketing Goes Digital”. Idag agerar David, utöver föreläsandet och författarskapet, mentor och rådgivare åt såväl nyblivna entreprenörer som tunga profiler inom näringslivet. Sedan 2017 sitter han i styrelsen hos Convertor.
Daniel Lazic har en lång och gedigen erfarenhet från mediebranschen. Med bakgrund inom några av Sveriges största mediehus som Schibstedt och Bonnier driver han sedan 2009 den digitala kommunikationsbyrån Convertor. Genom åren har han på nära håll kunnat studera tillika delta i den utveckling som skett inom branschen. Idag hjälper Daniel företag och organisationer att optimera sina digitala strategier och kommunikationslösningar. För honom handlar det om att förstå kundens övergripande affärsmål, studera tidigare data och omvandla detta till strategier som levererar konkreta resultat genom rätt kanaler. Bredvid sin uppgift som vd på Convertor kommer Daniel under 2018 att, i olika sammanhang, utbilda och föreläsa på ämnen som digital transformation och kommunikation.
Comments are closed.