Scream bjuder på en Breakout Session och Workshop med full fokus på kundresan och hur varumärket påverkar konverteringsgraden!
Scream är en oberoende mediebyrå med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. De är experter på medierådgivning och hjälper kunder med alla mediaköp från tv, radio, utomhus, print till digitalt & socialt.
DETTA BJUDER SCREAM PÅ, DEN 10-11 APRIL PÅ IIF2018!
Breakout Session: 10/4 på Internet i fokus – kl 13:00-13:30
Från varumärke till konvertering – er kundresa
I dagens medielandskap uppdateras de digitala kanalerna med nya aspekter varje vecka, som påverkar er ROI, inte minst Facebook med sina föränderliga algoritmer. Hur man som marknadsansvarig idag jobbar med sin marketing funnel har ändrats drastiskt med så många fler utmaningar än vad man är van vid att hantera. Hur jobbar man då bäst i sin kundresa? Hur viktigt är varumärket och hur påverkar det er konverteringsgrad? Är termer som kännedom, attityd och preferens med i er strategi när ni avsätter budget för digitala aktiviteter och hur hittar man bäst sin mix av medieköp bland Facebook, Instagram, Snapchat, Linkedin, Google, programmatiska köp och klassiska direkta medieköp som t ex Aftonbladet för att nämna några alternativ? Och, hur påverkar era offlineköp dessa digitala köp? Dessa frågor kommer vi att gå in på för att ge en överblick kring helheten i ett marknadsföringsperspektiv som innebär en ökad förståelse kring vikten av sin kundresa från varumärke till konvertering.
Workshop Dag 2: 11/4 hos Scream – 09:00-12:00
Från varumärke till konvertering – resan fortsätter
I denna workshop kommer vi som enda mediebyrå på IIF gå igenom hur ska man börja jobba hands-on med sin kundresa och vilka aktiviteter som är viktiga utifrån ett varumärkesperspektiv till konverteringar. Vi sätter grunden för hur man ska jobba i sin marketing funnel och vad man ska tänka på beroende på vart man är i kundresan. Läs mer och anmäl er till Workshopen här!
TALARE
Erik Forsberg är Head of Specialists på mediabyrån Scream i Malmö. Erik har lång erfarenhet och har sedan 1995 varit verksam i mediebranschen. Fokus har alltid varit analys/insikt, ofta i kombination med strategiarbete inom marknadsföring och media. Utöver att arbeta på mediebyrå har han varit verksam som analytiker på Helsingborgs Dagblad och Mindpark samt arbetat med internetstatistik hos Internetstiftelsen i Sverige. Statistik, media och Internet summerar vad Erik brinner för.
Leyla Khorasani är digital rådgivare och strateg på mediabyrån Scream i Malmö. Hon har bakgrund inom sociala medier och har hunnit med att jobba på Facebook i Dublin mot den nordiska marknaden i 2,5 år innan hon flyttade hem igen. Efter ett par år inom social media marketing blev det dags att ta sig an hela den digitala sfären och med sin systemvetenskapliga bakgrund triggas hon av att hitta affärsfördelar mellan tekniken och människor. Hur man ska jobba med kommunikation & marknadsföring som varumärke i den alltmer komplexa digitala och sociala mediesfären är det hon dagligen hjälper kunder med på mediabyrån Scream. Detta innefattar allt från deras ägda, köpta och förtjänade kanaler för att driva konverteringar.
Comments are closed.