Nu är det dags igen att vässa till konferensen med en högre nivå föreläsningar inom sociala medier!
Den digitala marknaden utvecklas ständigt och att engagera och nå målgrupper har blivit centralt för företag och det kommer hela tiden ut nya verktyg och funktioner som ger marknadsförare flera spännande möjligheter att konvertera följarna till kunder. För att kartlägga området har vi bjudit in några av de allra hetaste Sociala Mediebyråer från Sverige, Danmark och England. På konferensen möter vi bl a talare från Kaufmann Agency, KIT, We Are Humans, och The Amazing Society,
13:30 – Jonna Ekman – KIT
Hemligheterna avslöjade – så skapar du en lyckad videokampanj!
Videomarknadsföring växer hela tiden, men de flesta kampanjer når aldrig viral status. Vi investerar en stor del av budgeten i en vacker videoproduktion som inte genererar de resultat vi hoppats på. Men nyckeln till framgång i ett algoritm-styrt flöde kommer aldrig att vara smart distribution eller enorma budgetar – det som avgör om du lyckas på sociala medier är nämligen ditt innehåll. Så frågan vi alla borde ställa oss är: hur gör man rätt innehåll? Här avslöjar Jonna Ekman, Marketing Manager på KIT, hemligheterna bakom KITs framgångar med video på sociala medier.Jonna är djupt rotad i berättandet och journalistiken och skrev sina första rader i åländska nöjestidningen XIT. Via reporter-, redaktörs- och projektledarroller på bl a Ålandstidningen, Expressen, TV3 och Aftonbladet har hon fått bekräftat att bra innehåll är bra innehåll, oavsett avsändare. I dag är hon marknadschef hos digitala publicisten KIT.
14:00 – Natalie Eriksson – The Amazing Society
Hur du använder Online Communities för att konvertera kunder
15:00 – Jerry Silfwer – Kaufmann Agency
Digitala trender att ha koll på under 2018
Digitalstrategen Jerry Silfwer presenterar elva viktiga trender inom digital varumärkeskommunikation. Det kommer bland annat att handla om digitala ekosystem, content-strömmar, djupt innehåll, preferensannonsering och skeppsbrutna varumärken. Jerry Silfwer är delägare och digitalstrateg på sociala mediebyrån Kaufmann Han driver även bloggen Doctor Spin med en av Sveriges största nyhetsbrev om praktisk påverkan. Jerry har varit rådgivare åt några av världens största varumärken och drivit byrå i både New York och Stockholm. 2016 utsågs Jerry till Sveriges mest inflytelserike PR-expert av Cision.
15:30 – Martin Sønderbæk – We Are Humans
Facebook Advertising Evolved – What you should be doing right now
As he puts it: ”This is where the money is”.Retargeting on Facebook has developed into a new era within the past few years. Going from website retargeting – to dynamic retargeting – to creating audiences from people who interact with posts, people who open a lead ad or people who like an image on Instagram. But now it’s all about being as personal and relevant as possible. How do YOU get the most out of all the possibilities you have within Facebook?
WORKSHOPS – DAG 2
På Internet i fokus har vi alltid haft med det allra senaste utvecklingen och trender inom sociala medier, men även mycket fokus på annat som berör en lyckad digital närvaro som sökoptimering, konvertering, analys och varumärkesstrategier. En konferens med bred perspektiv inom den digitala sfären.
För att komplettera konferensen har vi intressanta Workshops – dag 2, inom Digital Analys, Kundresan, Digitalisering och Programmatisk annonsering! Två fullspäckade dagar för samma biljett!
Vi ses den 10 april på Quality Hotel View i Malmö!
Comments are closed.