Användargenererat innehåll (UGC) är en viktig strategi i dagens digitala landskap. Foton, videoklipp och kommentarer från fans och följare på sociala medier kan marknadsföra en produkt eller ett företag samtidigt som målgruppen nås på ett mer naturligt och autentiskt sätt.
Användargenererat innehåll ökar engagemang och tid som spenderas på din webbplats eller sociala medier och hjälper varumärkena att bättre förstå deras målgrupp. Om företag idag vill öka sin försäljning, måste de arbeta för att bygga upp engagemang och kontakter med publiken genom konsumenternas eget innehåll.
Marcus Carloni har de senaste 10 åren varit grundare och vd av Content Marketing byrån Smart Media med kontor i Stockholm, Zürich och Antwerpen. Smart Media hjälper företag att kommunicera och förstärka sitt varumärke med redaktionellt innehåll. Marcus brinner för redaktionell kommunikation och att bygga varumärken med verkliga berättelser och upplevelser.
Sedan Mars 2016 är Marcus även grundare och vd på Flowbox som är ett SaaS bolag som tillhandahåller en visuell marknadsföringsplattform som möjliggör för företag att samla in och återanvända UGC (User Generated Content) som deras kunder har skapat.
Flowbox hjälper sina kunder att upptäcka relevant content, be om rättigheterna och att sedan använda det genom att distribuera i deras egna digitala kanaler. Detta ger en äkta känsla av produkten vilket ökar konverteringen för Flowbox kunder samtidigt som de engagera sina kunder som skapar en lojalitet samt sänker sina egna content kostnader och kan använda den budget på marknadsföring istället.
Flowbox grundades i Mars 2016 och har idag 100 kunder i 6 länder och består utav 15 personer och kommer att under året växa till 30 anställda. Flowbox finns representerat och har har kontor i Stockholm, Zürich och Amsterdam.
Missa inte föreläsningen den 10 april.
BOKA DINA BILJETTER NU!
Comments are closed.