Användandet av sociala medier utvecklas och förändras i en takt som gör det utmanande för många företag och varumärken att behålla sin relevans.
Dagens användare undviker i allt högre grad att kommunicera via öppna plattformar för att istället använda sig av meddelandetjänster som tillåter dem att kommunicera med en eller flera personer i en privat miljö. Genom att använda chatbotar får företag möjlighet att kommunicera och skapa värde för användaren på plattformar som Facebook Messenger, Instagram, Kik och Snapchat. Att ha förståelse kring chatbotar och hur man ska använda dem kommer bli en nödvändighet för alla som arbetar marknadsföring på sociala medier.
Simon Beyer är Chief Strategy Officer på Ingager. Han är en flitigt anlitad föredragshållare inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Simon arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen för att sedan konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har Simon arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier. Vidare är Simon kursansvarig för kursen Digital Marknadskommunikation på Berghs School of Communication.
Ingager är en fullservicebyrå som skapar resultat åt sina uppdragsgivare på Facebook och Instagram. Baserat på data och erfarenhet från 50 marknader och över 100 uppdragsgivare skapar Ingager innehåll, optimerar räckvidd och säkerställer att närvaron på Facebook-plattformen genererar positiv ROI, dvs försäljning. Ingager har en komplett organisation, med alla resurser inhouse, baserad i Stockholm, Oslo och Berlin.
Föreläsningen arrangeras av Digitala Strateger Sverige
Det finns fortfarande biljetter kvar till konferensen! Glöm inte att säkra din plats nu!
Comments are closed.