Till vårens upplaga av Internet i fokus (28 mars i Malmö) kommer Navigator in som eventpartner och kommer hålla både en Keynote samt två st Breakout Sessions!
Navigator – Keynote Speaker är en strategisk kommunikationsbyrå med 20 medarbetare som hjälper företag och organisationer att bygga varumärken, skapa lönsamhet och navigera i en snabbt föränderlig fysisk och digital värld. I gränslandet mellan innovation och kommunikation genererar byrån nytänkande och utvecklande lösningar för sina uppdragsgivare med framtidens trender i fokus. Lösningar som med rätt processer blir lika väl förankrade i företagets affärsstrategi som hos samtliga medarbetare. Navigator tänker till, tänker om och tänker nytt. För att nå såväl ut som in.
Niclas Bergenblad är partner och Creative Director på Navigator, med fokus på innovation och digital transformation. Niclas håller ofta föredrag om trender och tendenser på marknaden.
Föreläsning: Thought Leadership – Så blir du kunskapsledare i din bransch
De flesta företag har en önskan om att bli den man vänder sig till i branschen. Som journalister och media rådfrågar och som blir inbjudna att föreläsa om visionära ämnen. Men hur gör man för att bli en though leader? Räcker det med att vara välinformerad, kunnig, trovärdig och engagerad? Och hur väljer man ut vilka medarbetare som ska vara talespersoner för verksamheten?
Konkret genomgång För att bli en kunskapsledare med ökat inflytande och högre auktoritet krävs en genomtänkt strategi. Niclas Bergenblad från Navigator dig konkreta tips på vad du ska tänka på när du väljer ut dina talespersoner och hur du ska utnyttja de nya digitala kanalerna på ett effektivt sätt för att synas. Dessutom får du gott om exempel på företag och människor som lyckats bli thought leaders i sina branscher.
Du får tips på: • Hur du engagerar rätt människor • Använder dina kanaler som stöd • Sätter upp rätt mål och mäter insatserna
Första Breakout Session: Trelleborg Group – En digital resa i verkligheten
Från klassiskt industriföretag till framgångsrik industriell digital föregångare. Trelleborgkoncernen har genomgått en spännande och dramatisk digital transformation de senaste åren med kunden i fokus. Idag använder man den nya tekniken för att utveckla smarta produkter, nya och effektiva modeller för interaktion och intelligenta verktyg för att skapa mervärden åt sina kunder i mer än 40 länder.
Patrik Romberg, Senior Vice President, Corporate Communications, ger oss en intressant och givande inblick i hur man ställer om en 30 miljarderskoncern och får mer än 23 000 medarbetare med sig på den digitala resan. Samtidigt som man tar nya digitala kanaler och verktyg till sin hjälp för att bygga varumärke, kommunicera, differentiera sig och stärka sin position på marknaden.
Andra Breakout Session: Ecophon – En kunskapsledare i verkligheten
1986 knoppades Ecophon av från Gullfiber för att stå på egna ben. Idag är Ecophon ett av de starkast lysande varumärken i franska koncernen Saint-Gobains globala portfölj. Från sin bas i Hyllinge utanför Helsingborg utvecklar företaget marknadsledande akustiklösningar för kontor, skolor och sjukhus över hela världen.
Jonas Pernet, Brand Manager på Ecophon, tar oss med på en spännande framgångsresa med svensk innovation och hållbarhet i fokus. En resa fylld av kunskapsdrivande aktiviteter i digitala kanaler, nyskapande forum för digital dialog, intressanta samarbeten och effektiva verktyg. En resa som gjort Ecophon till en världsledande thought leader inom ljud och akustik.
Boka biljetter till Internet i fokus här!
Comments are closed.