Kristoffer pratar om webbplatsens delvis nya roll, där den både knyter ihop kommunikationen, och är en källa varifrån information ska ut i olika kanaler.
Vi kommer bl.a. få höra hur man kan anpassa webben för att möta Googles nya sätt att använda informationen, hur viktigt det är med API:er, förklara fördelarna med “headless CMS”, och varför vissa t.o.m. bygger “headless web” (d.v.s. webbplatser som inte ens går att besöka utan endast är till för att indexeras/användas av andra sidor). Som vanligt lite tekniskt, men på en begriplig nivå för alla.
Kristoffer Yi Fredriksson har jobbat med interaktiv media i över 15 år. Idag jobbar han på 24HR:s kontor i Malmö som strateg och konceptutvecklare med fokus på UX och ny webbteknik. Kristoffer håller föredrag om trender på nätet, håller workshops, bloggar och Twittrar flitigt, samt producerar en podcast om webb som kallas ”Bubblan 2.0″.”
24HR är en digital teknikbyrå med kontor i Malmö och Stockholm som grundades 1996. Företaget erbjuder digital strategi, design, och utveckling av digitala lösningar, främst webblösningar, för alla slags kanaler. Företaget ser alltid till att vara fullt uppdaterade om den tekniska utvecklingen och trenderna på internet.
Comments are closed.