De flesta vet vikten av att synas på nätet, men vad innebär Social Selling och hur gör man för att interagera med kunder och prospekts på bästa sätt?
Social Selling är ett begrepp som blir mer och mer omtalat. Många företag börjar få upp ögonen för Social Selling och jobbar aktivt med detta som en del i sin försäljningsstrategi. Social Selling innebär i stora drag att integrera sociala medier i ditt företags säljprocess, framförallt genom riktigt bra innehåll, och att på så sätt få kunderna att välja dig. Alexandra Bylund, VD och grundare och Anni Tjebbes, Kreativ chef på PR with an Edge, kommer att prata om just Social Selling och hur man kan jobba med det rent konkret.
Alexandra är grundare av PR with an Edge, medgrundare i FOAP samt personlig tränare. Alexandra driver även På Insidan, som är en podcast om företagen på Media Evolution i Malmö.
Anni har varit med från start i PR with en Edge och jobbar idag som Kreativ chef. Hon brinner för bra digital kommunikation, MFF och supporterkultur, och lyssnar gärna på podcasts. Anni är specialist på Sociala medier och vet precis vad som skiljer ett bra innehåll från ett mindre bra.
Comments are closed.