Att mäta sina resultat är en av de viktigaste delarna för framgångsrik marknadsföring. Egentligen är det ju enkelt: mät, optimera, skapa resultat – klart! Men hur gör man i praktiken? Vilka verktyg använder man? Och hur vet man VAD det är man skall mäta och vad respektive mål ska ha för värde? Det är inte lika enkelt men ta det lugnt, här är Resultify experter!
Egentligen borde den här föreläsningen börja någon helt annan stans. Den borde börja i vad man har för affärsmål och hur man bryter ner det till digitala KPIer. Och vilka mentala modeller man kan använda för att förhålla sig till att det går så fort i kunders och konsumenters beteende i digitala kanaler. Just det kan du dock se i den här filmen, som är en inspelad föreläsning från Internet i Fokus 2015.
Den här programpunkten kommer istället vara lite mer praktisk. När målen är satta, hur gör Resultify för att dra insikter ur digital data? Webben är full av bra verktyg man kan använda för sin digitala analys, men hur går man från att stirra på en siffra till att dra någon form av insikt? Liselott Lading, VD och delägare & Alexandra Wennheden, Digital Marknadsförare på Resultify kommer guida oss genom olika verktyg som man kan använda för att mäta och ta företagets marknadsföring till nästa nivå.
Resultify grundades i Malmö 2012 för att det var en ”sjukt bra idé”. Sedan dess har bolaget vunnit Google AllStars Award (2015), Svenska Designpriset (2014) och startat ett kontor i Stockholm (2016). Siktet är inställt på världsdominans vilket skall uppnås med mätbart bättre resultat av kundernas marknadsföring.
Comments are closed.