Internet i fokus Internet i fokus Internet i fokus Internet i fokus
  • TALARE
  • PROGRAM
  • BILJETTER
  • BLI PARTNER
  • SENASTE NYTT
Internet i fokus Internet i fokus
  • TALARE
  • PROGRAM
  • BILJETTER
  • BLI PARTNER
  • SENASTE NYTT
Feb 24

Så driver du en lyckad PR-kampanj

  • 24 February, 2016
  • PR, Social Marketing, Sociala medier, Storytelling, Varumärken

Vad krävs för att skapa en pr-kampanj som skapar ett samtalsämne kring en produkt, ny tjänst eller ett varumärke?

Att utforma en pr-kampanj handlar inte om att ta fram ett pressmeddelande eller bearbeta en journalist. Det krävs betydligt mycket mer än så.

Förutom att ha koll på omvärldshändelser, hitta din kommunikativa målgrupp, sätta koncept och bärande idé och välja rätt kanaler är det mycket annat som behöver stämma överens för att din kampanj ska uppnå målen.

Manuel Lemholt Berger och Martin Bergström från pr-byrån mplusm kommer att berätta hur de skapar kampanjer mottagaren tycker är värd att sprida vidare samtidigt som de ger handfasta tips för hur du kan lyckas med din pr-kampanj.

Avslutningsvis bjuder Manuel och Martin på ett case.

martinMartin Bergström är delägare på pr-byrån mplusm och utbildad journalist. Innan han startade mplusm arbetade som journalist på en mängd tidningar längs med västkusten, däribland Helsingborgs Dagblad. På mplusm arbetar Martin som mediespecialist.

 

 

manuel2Manuel är delägare på pr-byrån mplusm. Innan han startade mplusm arbetade han som digital expert och kundansvarig pr-konsult på Weber Shandwick och McCann Relations.

mplusm grundades 2012 som ett alternativ till de traditionella pr-byråerna som finns i Öresundsregionen. Manuel och Martin ville skapa en pr-byrå som är specialiserad på att dra nytta av det nya medielandskapet. Inte det gamla och traditionella. Byrån skapades därför utifrån framtiden och de möjligheter den digitala och sociala medievärlden ger. För det tyckte dem att deras uppdragsgivare förtjänade. Bland uppdragsgivarna finns bolag som Haribo, Unisport, Helsingborg Arena, Regionförbundet i Kalmar län, Stenströms och ett gäng start up-bolag.
Missa inte Manuel och Martin på Internet i fokus den 12 april på nya Quality Hotel View i Malmö!
Boka dina biljetter här! 
logotyp
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

About The Author

Comments are closed.

Recent Posts

  • Marknadsplatser kan lyfta din e-handel
  • Maximera effekten av e-postmarknadsföring genom best practice, tydlig strategi och analys
  • Tess Waltenburg blir Internet i fokus nya moderator

Archives

Categories

All rights reserved © IIF2025 - en del av Grafiska Akademin i Malmö
BESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswy