Vad krävs för att skapa en pr-kampanj som skapar ett samtalsämne kring en produkt, ny tjänst eller ett varumärke?
Att utforma en pr-kampanj handlar inte om att ta fram ett pressmeddelande eller bearbeta en journalist. Det krävs betydligt mycket mer än så.
Förutom att ha koll på omvärldshändelser, hitta din kommunikativa målgrupp, sätta koncept och bärande idé och välja rätt kanaler är det mycket annat som behöver stämma överens för att din kampanj ska uppnå målen.
Manuel Lemholt Berger och Martin Bergström från pr-byrån mplusm kommer att berätta hur de skapar kampanjer mottagaren tycker är värd att sprida vidare samtidigt som de ger handfasta tips för hur du kan lyckas med din pr-kampanj.
Avslutningsvis bjuder Manuel och Martin på ett case.
Martin Bergström är delägare på pr-byrån mplusm och utbildad journalist. Innan han startade mplusm arbetade som journalist på en mängd tidningar längs med västkusten, däribland Helsingborgs Dagblad. På mplusm arbetar Martin som mediespecialist.
Manuel är delägare på pr-byrån mplusm. Innan han startade mplusm arbetade han som digital expert och kundansvarig pr-konsult på Weber Shandwick och McCann Relations.
Comments are closed.