Konvertering sker i besökarens hjärna, inte i Analytics.
Konvertering handlar om att få dina besökare att göra det du vill att de ska göra på din webbplats eller landningssida. Du vill förbättra din konvertering, men hur och var ska du börja? För att kunna skapa effektiva & långsiktiga konverteringsstrategier måste du förstå vad som motiverar dina besökare och vad som får dem att svalna och lämna din sajt.
På denna spännande föreläsning kommer John Ekman – grundare av Conversionista att ge oss grunden till en konverteringsgrad i världsklass: Verktyg och metoder för att förstå sina besökare, hur man skapar effektiva hypoteser och hur verifierar dem med AB-testning, Eye Tracking och Google Analytics.
John Ekman är grundare av Conversionista! – Nr 1 på Online-konvertering i Sverige. Enligt John är en ”Conversionista” någon som är galet passionerad av att förbättra konvertering och konverteringsgrad. John har lång erfarenhet av att optimera affärsutfallet för online-företag och har tidigare haft ledande befattningar på bland andra Icon Medialab, Net Entertainment och Betsson.
Comments are closed.