Försäljning och marknadsföring har förändrats markant det senaste åren. I traditionell marknadsföring (Outbound Marketing) fokuserar man på att hitta kunder, medan Inbound Marketing fokuserar företag på att bli hittad av kunder. Istället för att använda medier som radio, print, och direktreklam, skapar du istället kraftfull innehåll och strategier genom användning av bloggar och sociala medier för att locka kvalificerade leads till din webbplats och företag. Maria Gustafsson – kommunikationsstrateg på MIKU, kommer ge exempel på hur du på bästa sätt omvandla främlingar till kunder och främjare av ditt företag.
Maria Gustafsson
Maria startade MIKU 2005 under studierna till beteendevetare med specialistkompetens i kommunikation. Jag älskar att skapa värde för såväl kunder som uppdragsgivare. Just försäljning genom relationer upptäckte jag under mina år i restaurangbransch med externa aktiviteter.
Idag kombinerar jag mellanmänsklig kommunikation med digitala möjligheter, och driver inkluderande mötesplatser som t.ex. WebCoast, Social Media Club Göteborg och olika hackathons. Jag kommunicerar om miljöpåverkan i sjöfarten i Zero Vision Tool, teknikspanar i Sveriges Radio sedan 4 år och passar även på att spela in samtal med intressanta människor i podcasten Gott prat.
2012 utsågs Maria till Årets Gränslöst Västsvensk för hennes innovativa sätt att sätta Västsverige på den digitala kartan av Västsvenska Handelskammaren.
Missa inte Marias föreläsning kl 13:30 den 15 oktober i Malmö!
Välkomna!
Comments are closed.