SEARCH HEROES – SEARCH & ONLINE MARKETING SUMMIT
På Internet i fokus har vi alltid en stor mängd föreläsningar under konferensdagen som är ca 30-40 min långa och som täcker ett brett område inom webb & digitala medier. Ett av de absolut populäraste ämnen är just inom sökmotoroptimering och det visar sig finnas ett väldigt stort behov och intresse att kunna fördjupa sig i ämnet.
Trotts att det finns en hel del andra föreläsningar i regionen som ibland tar upp SEO och andra Google relaterade tjänster, så är de inte alls på en tillräcklig djup nivå. Svaret på detta blev väldigt enkelt… En ny konferens!
Genom att kombinera kunskap om branschnyheter, trender och den digitala utvecklingen, kommer vi tillsammans med TopVisble arrangera Search Heroes. En heldagskonferens där vi erbjuder de absolut senast trenderna inom sök- och onlinemarknadsföring med fokus på att driva trafik, konvertera och analysera. Föreläsningar kommer vara på en hög nivå men ändå utformas för en bred målgrupp.
TopVisible är en digital byrå som arbetar med strategisk rådgivning, kampanjhantering och kurser inom sök och digitala medier. Vi har haft ett långt samarbete med TopVisible, som har vid flera tillfällen föreläst på våra konferenser.
Internet i fokus är ett av Skånes största återkommande event inom webben och digitala medier och ger det senaste inom digital marknadsföring, trender och affärsutveckling på webben. Med ca 1000 besökare /år är konferensen också en spännande kontaktyta för företagare i regionen som har ett brinnande intresse om den digitala affärsutvecklingen. Internet i fokus kör nu sin 9:e upplaga den 15 okt i Malmö.
Det senaste åren har det faktiskt hänt rätt mycket hos Google och därmed påverkar oss och hur vi använder webben. Både som företag och privat. Så detta känns helt rätt i tiden.
Search Heroes kommer att hållas 9:00-16:00 den 18 november på Clarion Hotel & Congress Malmö Live.
Exempel på föreläsare som redan är inbokade:
- Jonas Wallentin – Chefsanalytiker på Google Sverige
- Magnus Äng – SkickaTårta
- Maria Eckerwall – Vd, TopVisible
- Karsten Deppert – co-founder, Contentor
- Jennie Isberg – Marknadschef, Lundalogik
- Mari-Linn Stenlund – Vd, Testagram
Ett urval av ämnen som kommer tas upp:
- Konsten att bygga den ultimata kampanjsidan
- Driv vass trafik via sociala medier
- Trender från Google
- Innehåll 2.0 – inte bara bra innehåll – men grymt innehåll
- Debatt om mätvärden, KPIer och hur vi kan använda detta för att bli ännu bättre
Mer information om föreläsningarna och talare finns på hemsidan, som uppdateras löpande…
På bild: Maria Eckerwall, vd – TopVisible, David Klein, vd – Grafiska Akademin och Anna-Karin Persson, account manager – Top Visible
Comments are closed.