Innehållsmarknadsföring
Användbart innehåll är kärnan i din marknadsföring. Konsumenter tittar idag allt mindre på TV-reklam, oftast ignorerar tidningsannonser, och har nu blivit så skickliga surfare på webben att de kan ta in information utan att ens märka alla banners och reklam. Traditionell marknadsföring blir för varje dag, mindre effektivt.
Innehållsmarknadsföring är en marknadsföringsstrategi med fokus på att skapa och distribuera värdefull, relevant och konsekvent innehåll för att attrahera och behålla en tydlig målgrupp. Men, måste all innehåll måste vara lång?
Nästa generations konsumenter ( Digital Natives ) har en annan syn på saken, då de är vana vid korta budskap på grund av sociala program som Twitter, Vine, Instagram och Snapchat. En ny utmaning för dagens marknadsförare.
Sara Öhman kommer under denna föreläsning reda ut skillnaderna och vad man bör lägga fokus på, samt hur man (beroende på branch och målgrupp) använder innehållsmarknadsföring på ett strategiskt sätt.
Sara arbeta som frilansande konsult inom digital marknadsföring med fokus på att driva och konvertera trafik och är också en eftertraktad föreläsare inom innehållsmarknadsföring, sociala medier och e-handel.
Missa inte Saras föreläsning på konferensen, den 15 oktober på S:t Gertrud i Malmö!
Välkomna!
Comments are closed.