Program
Programpunkterna är preliminära.
Med reservation för eventuella ändringar…

07:30-09:00

Registrering och frukost ☕️🥪

08:00-08:30

Frukostseminarium med “Marketing People Getting Breakfast”

Marketing People Getting Breakfast är ett återkommande frukostevent arrangerat av Boostified Pay. En gång per kvartal samlas man för att inspireras, dela erfarenheter och njuta av en god frukost tillsammans med branschkollegor. Varje tillfälle bjuder på möjligheter att knyta nya kontakter och ta del av insikter från ledande röster inom marknadsföring och kommunikation. Information om gästföreläsaren presenteras inom kort…

09:00-09:05

Moderatorn öppnar dagen

Vi är glada att presentera Nathalie Lameri som höstens moderator. Med en bakgrund inom marknadsföring och affärsutveckling, samt erfarenhet av att starta bolag som Boostified Pay, är Nathalie en entreprenör ut i fingerspetsarna. Som moderator kommer Nathalie att bidra med energi, nyfikenhet och ett skarpt öga för relevanta frågor och guida oss genom konferensen på ett inspirerande sätt.

09:05-09:35

Det mänskliga beteendet i en AI-era
AI – DIGITAL MARKNADSFÖRING

Det finns nog ingen marknadsförare som inte suttit och fintrimmat målgrupper i ett annonsverktyg eller lagt timmar på segmentering. Men på bara några år har spelplanen förändrats, där AI och algoritmer nu tar över stora delar av den optimeringen. Frågan är: vad innebär det för oss? Martin Dilton menar att vår roll som marknadsförare är på väg tillbaka till det mest grundläggande: att förstå människor. När signalerna som AI behöver ofta kommer sent i köpresan måste vi bli bättre på att skapa interaktioner, mikrokonverteringar och information som ger algoritmerna rätt förutsättningar att jobba utefter. I sin dragning delar Martin med sig av hur man kan tänka kring KPI:er, attribution och mänskligt beteende i en AI-styrd verklighet. Han lovar både insikter och handfasta råd för hur vi kan låta maskinerna optimera, men själva ta ansvar för att förstå vad som får människor att reagera.

09:35-10:05

Bortom likes. Så skapar du effekt och bygger verklig påverkan med influencer marketing
INFLUENCER MARKETING – SOME

I en tid där räckvidd och likes ofta mäts som framgång, handlar verklig effekt om något helt annat, att skapa mening och relevans. Isabella Winroth, influencer marketing-strateg på Pomme Agency, visar hur kreativitet, strategi och värderingsdriven matchning tillsammans kan lyfta varumärken bortom siffror och trender. När kommunikationen bygger på autenticitet uppstår samarbeten som känns värdefulla, och som engagerar människor samt driver affären framåt. Under denna session delar Isabella med sig av konkreta exempel, praktiska tips och en tydlig roadmap för hur företag kan arbeta strategiskt och kreativt med influencers, för att både bygga hjärta och nå affärsmål. Det handlar inte längre om att synas mest, utan om genuin och autentisk kommunikation.

10:05-10:30

Kaffepaus + mingel ☕️

10:30-11:10

Paneldiskussion om framtidens söklandskap: Från AI & SEO till smarta sökupplevelser, nu är det dags att uppdatera din SEO-strategi för framtidens användare.
SEO – AI

AI förändrar i grunden hur vi söker information och hur SEO fungerar. Sedan lanseringen av ChatGPT 2022 har sökmönster, användarupplevelser och arbetet med optimering tagit nya riktningar, där direkt svar och intelligenta summeringar utmanar den traditionella sökresultatsidan. I denna panel diskuterar vi hur AI omformar söklandskapet, vilka delar av SEO som står starka och vilka som utvecklas eller försvinner, samt vad förändringarna betyder för innehållsskapande, strategi och optimering framåt. Med fokus på både praktiska implikationer och långsiktiga perspektiv vill vi ge deltagarna insikter i hur man bäst förbereder sig för ett AI-dominerat söklandskap och hur utvecklingen kan omvandlas från utmaning till möjlighet. Men samtidigt så fastnar fortfarande många i gammalt SEO-tänk som länkar och ranktracking, medan de missar det som verkligen driver resultat framåt: användarupplevelse, navigering och kundbehov. Gapet mellan nuläge och framtida krav är stort, och istället för att lösa grundproblemen väljer många den enkla vägen med annonsering, en kortsiktig lösning som inte bygger långsiktig framgång.

Emilia Möller är en av världens 50 främsta PPC-experter och bland topp 1% på LinkedIn.
Emilia har utvecklat tillväxtstrategier för över 100 varumärken och driver idag eget bolag samt AI Visibility Hub, en global kunskapshubb för framtidens sök och synlighet. Emilia har uppmärksammats av Semrush, SurferSEO, AirOps och Global PPC Survey, och är känd för att omvandla komplexa förändringar inom performance marketing och AI-sök till skalbara strategier som driver synlighet och tillväxt.

Christian Rudolf är VD, grundare och senior sökmotorkonsult på SEO-byrån Topdog, specialiserad på SEO och content marketing. Med över 20 års erfarenhet av digitala medier, varav 15 inom sök och SEO, har han arbetat med några av Sveriges mest välkända varumärken. Sedan 2014 leder han Topdog i Stockholm och hjälper företag att växa genom datadrivna och skalbara digitala strategier.

Johanna Alm är en erfaren ledare inom digital marknadsföring och analys, vars strategiska insatser har katapulterat flera företag framåt. På Adding Insight står hon i spetsen för innovation och utveckling. Hon är särskilt skicklig på att omvandla komplex data till affärskritiska insikter och att leda team i förändringsresor där digital strategi, tillväxt och kundförståelse står i centrum.

Manne Högström arbetar som Senior SEO Specialist på Synlighet Malmö. Han har jobbat med SEO i drygt 10 år nu och optimerat allt ifrån rikstäckande begravningsbyråer till prisjämförelsetjänster. Manne drivs av att optimisera för och kommunicera kring brytpunkterna mellan algoritmerna och det mänskliga sökbeteendet. Vid sidan av arbetet på Synlighet anordnar han södra sveriges största AW-event för SEOs – SEO Snack Malmö.

Johanna Hall är Head of SEO på InnoSearch och hjälper företag att anpassa sina strategier till ett söklandskap i snabb förändring. Med fokus på struktur, sökintention och användarupplevelse vägleder hon organisationer från traditionell SEO till lösningar som fungerar i en AI-driven framtid.

11:10-11:30

Spåra din synlighet i AI-plattformar: Din Roadmap till AI-synlighet och praktiska tips för marknadsförare i en ny era
AI – DIGITAL MARKNADSFÖRING
Att bli vald av AI är det nya att ranka #1 på Google. Manuel kommer visa hur du kan spåra och öka din synlighet på ChatGPT, Gemini och andra AI-plattformar. Nimt.ai har kört miljontals prompter för varumärken och sitter på insikterna du behöver för att hamn på efterkälken när söket flyttar in i AI. Räkna med praktiska tips, tydliga exempel och en roadmap för hur marknadsförare kan vinna i AI-eran. Manuel har en bakgrund inom entreprenörskap och innovation med särskild kompetens inom teknik, kommunikation, PR, marknadsföring och e-handel. Manuels fokusområde är att bygga och positionera varumärken i en digitalt och AI-driven miljö.

11:30-12:00

The Biggest Content Revolution on Meta: Creative Targeting
META – DIGITAL MARKETING

Morten was invited to Dublin by Meta alongside some of the Nordic region’s largest advertisers. The key takeaway from the day? Creative is Targeting. What does this mean – and why is it #1 on Meta’s list of recommendations for heavy spenders? Morten will explore this in his talk. Morten is recognized as one of Denmark’s most talented marketers (The M List) and has been featured by Meta for Business. He is known for challenging the status quo, creating viral content, and combining strategy with hands-on experience. On stage, he shares tools, insights, and inspiration, always with authenticity, humor, and courage.

12:00-12:50

LUNCH + mingel 🍽️

13:00-13:30

Breakout: Old School vs. AI School – kampen om Google Ads
DIGITAL MARKNADSFÖRING – STRATEGI
Google Ads blir allt mer automatiserat, något som väcker både möjligheter och frågor. I den här sessionen möts två synsätt: Jonas Edin (Innosearch), som förespråkar manuell kontroll och kritisk granskning av Googles data, och Joel Björnfors (Nordic Branch), som ser automation som vägen till effektivitet och skalbarhet. Moderatorn Martin Dilton leder ett samtal där erfarenhet möter framtid – och två olika sätt att arbeta med Google Ads ställs mot varandra.

13:00-13:30

Breakout: AIDA Tratten är död, vad kommer nu?
DIGITAL MARKNADSFÖRING – STRATEGI

Det finns nog ingen marknadsförare som inte förlitat sig på AIDA tratten någon gång under sin karriär. Men på senare år har den blivit allt mer ifrågasatt, och med rätta. Våra köpbeteenden har förändrats ju radikalt sedan internet blev en del av vår vardag så det är inte konstigt att det behövs nya sätt att tänka kring kundresan. Kristoffer kommer att gå igenom några alternativa modeller man kan använda sig av för att vässa sin marknadsföringsstrategi. Han lovar att gå igenom flera handfasta tips och lättanvända modeller. Kristoffer Yi Fredriksson har jobbat med interaktiva medier i 25 år. När han inte föreläser så jobbar han som digital strateg på Twofour där han hjälper företag att utveckla smarta digitala lösningar. Han är en uppskattad föreläsare och utbildare, och trivs bäst när han kan förklara komplicerade saker på ett lättbegripligt sätt.

13:00-13:30

Breakout: Hur du förvandlar era anställda till era LinkedIn Ambassadörer
LINKEDIN – DIGITAL MARKNADSFÖRING

En anställd som delar innehåll om sitt företag kan uppnå mycket mer engagemang när företaget själv delar innehållet. Varför är det så? I en värld där vi utsätts för fler och fler annonsvisningar blir tröskeln för att klicka på något högre. Det betyder inte att reklam inte fungerar, utan att den måste presenteras på ett trovärdigt sätt. En “kanal” vi fortfarande litar på är våra vänner, både IRL men också via våra sociala medier, som t.ex. LinkedIn. Målet för alla företag bör vara att göra sina anställda till sina ambassadörer, och här kan du lära dig mer om hur du uppnår det.

13:30-14:00

Skapa en SoMe-kampanj på 30 minuter med AI
AI – SOME

Följ med Hanna i en live-demo där vi bygger en hel SoMe-kampanj på minuter. Vi tar fram strategi, budskap och content (kortvideo, musik, bild + copy) och anpassar för olika kanaler. Du får en tydlig modell, praktiska prompt-tips och en AI-verktygslista som funkar även med minimal budget. Allt görs steg-för-steg så att du kan testa samma sak direkt efter passet. Hanna är GenAI Lead på ett globalt företag, där hon leder AI-projekt som hjälper team att effektivisera vardagen, frigöra kreativitet och fatta snabbare, bättre beslut. Hon har utvecklat kurser, lett workshops och byggt utbildningsprogram för att göra AI enkelt och tillgängligt.

14:00-14:35

The Ins & Outs of High-End AI Campaign Productions
AI – CREATIVITY – MARKETING

The future of marketing is synthetic. At Aigency Amsterdam, we’ve built a new agency model centered on AI-first creative productions. In this session, Chrissie will share the ins and outs of Aigency’s approach, the current state of AI tools, the key do’s and don’ts of AI production, and what to expect next. She will also explore how in-house agencies and external marketing productions can manage risks, seize opportunities, and stay ahead in this disruptive era. Chrissie is the founder and Creative Lead of Aigency Amsterdam, an AI-first creative agency and production studio specializing in synthetic media. Their expertise lies in AI-generated imagery, video, and sonic solutions, tailored to the needs of brands and agencies.

14:35-15:00

Eftermiddagsfika + mingel ☕️

15:00-15:30

Livepodd: Från idé till succé – PratSmart gästas av Linda Bjernstål
AI – MARKNADSFÖRING

Hon tog Flygstolen.se från idé till succé och bygger nu nya bolaget och varumärket Consola. Linda Bjernstål är entreprenören som vet hur man skapar både affär och varumärke – och som vågar tänka nytt när omvärlden förändras. Tillsammans med Moa Tyborn och Petra Byhmer pratar vi om entreprenörsresan, om att bygga bolag i högt tempo och varför mod och nytänkande är nycklarna för företag som vill ligga steget före. Ett samtal fyllt av energi, ärlighet och konkreta insikter – perfekt för dig som vill växa, utmana och ta plats i framtiden.

Moa Tyborn är medgrundare till PratSmart, kommunikations- och marknadsdirektör på Alektum Group och en uppskattad föreläsare. Hon har lång erfarenhet som CMO och kommunikationsdirektör inom flera branscher och är verksam i flera bolagsstyrelser. Moa brinner för att använda kommunikation och marknadsföring som strategiska verktyg för att skapa långsiktigt värde. Med ett tydligt fokus på att koppla affärsstrategi till syfte och varumärke hjälper hon företag att bygga relevans, engagemang och förtroende. Hon är även initiativtagare till Pengapeppen och drivs av ett starkt engagemang för utveckling och skapa positiv påverkan.

Petra Byhmer är medgrundare till PratSmart och har lång erfarenhet inom strategisk kommunikation i organisationer som t.ex. Svenskt Näringsliv och E.ON Sverige. Hon har också haft rollen som Kommunikationschef hos Resurs Bank, där hon ansvarade för lansering av ny varumärkesplattform. Idag arbetar Petra som Recruitment Specialist och Head of Communication hos Skillway samt som kommunikationskonsult i eget bolag.

Entreprenör sedan 2004 med ett digitalt fokus från början. Linda var en av de tidiga teammedlemmarna på Travelstart år 1999, och 2004 grundade Linda sitt första företag, Flygstolen, som växte från startup till ett företag med en omsättning på 1,6 miljarder SEK på bara tio år. Linda har arbetat internationellt med partners över hela världen. Linda sålde Flygstolen 2016 och lämnade verksamheten helt 2017.

Sedan dess har Linda utforskat konsultroller inom resebranschen, varit delägare och investerat i flera företag. Linda har även suttit i ett flertal styrelser genom åren. Linda tror på en “allt är möjligt”-attityd och tar sig an utmaningar med positivitet och nyfikenhet.

Bakom PratSmart står Moa Tyborn och Petra Byhmer. Med nyfikenhet och erfarenhet utforskar de kommunikationens kraft i podden PratSmart – där samtal blir verktyg för att förstå, beröra, påverka och förändra. PratSmart lyfter fram människor och perspektiv som gör skillnad och skapar nya insikter. Oväntade gäster, oväntade samtal – men alltid genomtänkt, äkta och med kommunikationen i centrum.

15:30-16:00

Från data till insikt: Fatta smartare beslut med hjälp av AI
AI – DIGITAL MARKNADSFÖRING – DATA

Hur kan marknadsförare gå från att drunkna i siffror till att snabbt få fram insikter som driver bättre beslut? Lisa Walder visar hur AI kan bli din genväg till effektivare dataanalys. Du får inspiration och konkreta exempel på AI kan analysera trender, kundfeedback och kampanjdata och omvandla det till handlingsbara rekommendationer. Lisa demar också hur hon automatiserat sin omvärldsbevakning och produktion av AI-nyhetssvep från ax till limpa. Lisa Walder är strateg med bakgrund inom webbanalys och produktutveckling, och partner på byrån Maniola. Hon utbildar regelbundet organisationer i hur AI kan stärka kommunikation och marknadsföring, särskilt genom dataanalys och automatiserad omvärldsbevakning.

16:00-16:45

Vikten av branding i en digital era
AI – CREATIVITY – MARKETING

Var redo för en hysterisk kreativ avslutning på dagen, med Freddie Öst (Dr of disturbance, disruption and disobedience)! Snask föddes för snart 19 år sedan som en idé att göra saker annorlunda i den kreativa branschen. De har jobbat med kunder som Meta, Klarna, The Hives, Viagra Boys men även Malmö Stad och Malmöfestivalen. Freddie Öst – grundare& Brand Editor på Snask, kommer att föreläsa om vikten av branding i en digital era. Snask föreläser världen över och har de senaste åren varit i över 40 länder med sin rosa gospel om att göra saker annorlunda.

16:45-16:50

Huvudpartner avrundar dagen
DIGITAL MARKETING

Mer information kommer inom kort…

Konferensen är mellan 09:00-16:45. Tiderna ovan är också preliminära. Med reservation för eventuella ändringar…