Studier visar att dagens köpare fattar 80% av sina beslut innan de kontaktar en säljare på ett företag. För att framgångsrikt lyckas sälja till den digitala moderna köparen behöver sälj och marknad jobba tätare tillsammans än någonsin tidigare. Den här session handlar om hur en inboundkultur skapas, enar sälj, marknad och ledning kring filosofin, strategin och metodiken.
Program 20 November 2023

09:00-09:30
Magnus Brynestam
Hur den digitala köparen har förändrats och vad ditt företag måste göra åt det
INBOUND MARKETING – DIGITALA STRATEGIER

09:30-10:00
Karin Bäcklund
Artificiell intelligens potentialen inom PR
AI – PR
Karin Bäcklund, Not just Cake, hjälper sina kunder med digital kommunikation och PR. Karin är nominerad nio gånger för Cision PR Influencer Awards för mest digitalt inflytande i Sverige, författare och bloggar på Resumé, samt en del av nyhetsbrevet “Det här har hänt på Internet.” Upptäck “Potentialen inom AI och PR” i en tankeväckande föreläsning där vi kommer utforska AI:s påverkan på PR-landskapet och låt dig inspireras av möjligheterna.
10:00-10:25 Kaffepaus /mingel ☕️

10:25-11:05
Alexander Morad
Från Boomers till Generation Alpha – En resa genom sociala medier
AI – SOCIALA MEDIER – MARKNADSFÖRING
Följ med på en fascinerande resa genom tid och teknologi med Alexander Morad, VD och grundare för den prisbelönta byrån Bright Mind Agency som vunnit Greatest TikTok i Norden. Alexander är för femte året i rad rankad topp100 mest populära föreläsaren i Sverige. Vi kommer djupdyka i hur de olika generationerna har hantera sociala medier, hur vi med den vetskapen kan på bästa sätt kommunicera med våra målgruppen men också en blick in i framtiden kring generation alpha och hur de kommer konsumera och växa upp på sociala medier och internet. Vi avslutar föreläsningen med en längre Q&A där du har möjlighet att ställa egna frågor, oavsett hur breda eller specifika de än må vara.

11:05-11:35
Petronella Regen
Upplevelsen du inte ser
UX DESIGN – KUNDRESA – UPPLEVELSE
Design, tillgänglighet, lagkrav och empati. Jag vågar säga att anpassningarna är för dig och mig även om du i vardagens hast inte skulle tro det. I min yrkesbana har jag gått från säljare på golvet till digital Art Director på ett globalt bolag. Vi köper mer än produkten, vi köper upplevelsen. Låt oss titta på varför samt vikten av att säkerställa att vi designar ett flöde som inkluderar och ger oss det vi själva inte hunnit be om än. Tillsammans ska vi slå hål på några myter och inspireras av möjligheterna att vidga vår kundbas.
11:35-12:30 LUNCH 🍽️

12:30-13:00
Sebastian Tibbling
Lost in data…
MARTECH – DIGITALA EKOSYSTEMET
I en värld som blir allt mer digitaliserad blir det också allt mer komplex att navigera i den enorma mängden data och verktyg som finns tillgängliga för marknadsförare. Kan du ibland känna dig “Lost in data”? Sebastian Tibbling, VD på konsultbolaget a_delivery kommer dela med sig av kunskap hur du får ordning på datakvalite och skapar förutsättningar för martech att nå sina potential. Det kommer även handla om hur du skapar en datadriven kultur och får med dig dina kollegor och samarbetspartners. Vi utforskar hur man kan bygga ett sammanhängande och effektivt digitalt ekosystem, samtidigt som vi tar upp viktiga frågor kring datasekretess, samarbete med byråer och hur man kan bygga en kultur där lärande och anpassning är i fokus.

13:00-13:30
Erik Modig
Därför slösar ni annonspengar i onödan
DIGITAL ANNONSERING
Nya studier visar att 85% av alla digitala annonsvisningar är under 2,5 sekunder. Ändå fortsätter företag med annonser som aldrig hinner bli sedda. Erik berättar om två forskningsprojekt som visar hur ni kan öka effekten av er annonsering med 10% genom att bara följa tre riktlinjer för mediaköp och tre för annonsdesign. Erik är grundare av MarketingLevels, biträdande professor, författare och föreläsare vid Handelshögskolan i Stockholm.

13:30-14:00
Ulrika Viberg
Tekniska krav på innehållet för det nya AI-SÖKET
AI – SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)
I det moderna landskapet av AI-dreven teknologi har sökandet efter information och innehåll tagit ett djärvt steg framåt med användningen av artificiell intelligens. För att uppnå sökresultat av hög kvalitet som motsvarar användarnas förväntningar och behov, krävs specifika tekniska insatser. Ulrika kommer prata om Vilka tekniska krav det nya AI-söket med SGE ställer på innehåll på våra sajter. Hur vi kan underlätta för maskinerna att förstå och indexera vårt innehåll rätt, och dra nytta av det.
14:00-14:15 Kaffepaus /mingel ☕️

14:15-14:45
Adam Holmgren
Demand Generation: vägen till mer intäkter inom B2B
B2B MARKNADSFÖRING
Under de senaste åren har de allra främsta företagen inom B2B anammat en strategi som fokuserar mer på att ge värde till potentiella kunder istället för att driva in så många leads som möjligt. Under denna session kommer jag dela hur vi på GetAccept gjort denna resa samt min playbook för att ni ska kunna göra precis samma sak, generera mer intäkter genom er marknadsföring.

14:45-15:30
Carolin Solskär, Matilda Allan & Mustafa Alfredji
PANEL: Om AI, UGC (User-generated content) framfart och SoMe inför 2024
UGC – AI – SOCIALA MEDIER
I paneldiskussionen kommer vi att utforska begreppet UGC (användargenererat innehåll ), varför det är en sådan kraft att räkna med i dagens sociala medielandskap samt vad som gör det till en värdefull tillgång för varumärken. Vi kommer även spana mycket kring AI samt allt nytt inom Sociala Medier inför 2024.
Carolin är en fd. sjökock som efter 9 år till sjöss och korsat Atlanten 9 gånger, bytte till en karriär inom IT. Efter några år på bolag som Microsoft och Nordic Tech House, och nomineringar som Årets IT-kvinna 2019, startade hon 2022 foodtech bolaget Nuverica, som specialiserar sig på att digitalisera EU-direktiv inom livsmedelsindustrin. Matilda är en av Sveriges största TikTok kreatörer samt CEO på UGCButiken – som är Sveriges första UGC byrå, som tar fram autentiska och engagerande video content för sociala medier. Mustafa är entreprenör /SoMe expert samt SEO på appen Mysocial – världens första smarta influencer-manager, som gör blivande skapare och artister i sociala medier till mästare. Vid 15 års ålder startade Mustafa Alfredji sitt första företag och tjänade pengar på att rekrytera YouTube-filmskapare till ett kanadensiskt företag. Samtidigt hade han själv en av de populäraste YouTube-kanalerna i Sverige
15:30-15:40 Kort bensträckare 🚻

15:40-16:05
Stella Wannberg
Konsten att göra både sökmotorer och användare nöjda med ditt innehåll 2024
SEO – CONTENT MARKETING
Stella är Senior SEO Consultant på SEO-byrån PIXEL Nordic och är “EU Search Awards Rising Star Winner 2022”. Stella kommer gå genom konsten att skapa digitalt innehåll som inte bara engagerar användare, utan även rankar högt på sökmotorer. Vi kommer att utforska metoder för att balansera användarvärde med SEO, vilket kommer ge dig verktygen för att maximera ditt innehålls synlighet och användarupplevelse. Lär dig konsten att göra både människor och algoritmer nöjda i dagens digitala landskap.