Konsten att få en kräsen och skeptisk omvärld att lajka dig. På riktigt.
Enligt Svenskarna och internet 2018 hänger 60% av landets internetanvändare på Insta. Din publik finns där men du är inte ensam om att ha svårt att nå fram.
Under denna masterclass kommer vi djupdyka i ditt varumärke och ta de första stegen mot en storybaserad strategi för Instagram. Du kommer få konkreta tips på hur du likt framgångsrika märken, artister och influencers kan bygga relationer med din publik genom att väcka känslor och skapa mening.
Anders Hallberg är en passionerad populärkulturell storynörd och Social Media Storyteller på Actionform AB. Han har bland annat utformat storystrategi för IKEA och undervisat i storytelling för sociala medier på Hyper Island, Folkuniversitetet och Internet i Fokus 2018.
– Konsten att bli högersvajpad av din publik – Vem är du, vilka är dina potentiella följare och hur hittar och kommunicerar du din unika story?
– Dramats legobitar – De viktigaste redskapen för framgångsrik storytelling i sociala medier.
– Vad lär vi oss av hjältarna i Game of Thrones, The Handmaid´s Tale och Stranger Things? – 2019 är det coolt att våga visa sina svagheter.
– Första steget mot Insta Glory – Konkreta tips på hur du likt framgångsrika märken, artister och influencers kan bygga relationer med din publik genom att väcka känslor och skapa mening.
Du som förstått att nycklarna till framtidens kommunikation finns i sociala medier. Men samtidigt insett svårigheterna att nå fram till din publik och är beredd att jobba målmedvetet med ditt märkes personlighet för att bygga lojalitet och nå framgång.
Observera att din anmälan är bindande. Vid förhinder kan du kostnadsfritt överlåta din plats till en kollega. Priserna gäller per deltagare och inkluderar, frukost, lunch och eftermiddagsfika. Moms tillkommer.