Storytelling för Instagram

Storytactics – Öka din försäljning genom kraften i berättande!

Om du vill fånga uppmärksamheten och engagera dig med din publik, så är Instagram utan tvekan det bästa sättet att göra detta på!

Enligt Svenskarna och internet 2018 hänger 60% av landets internetanvändare på Instagram. Din publik finns där men du är inte ensam om att ha svårt att nå fram. Det bästa varumärkesberättelser använder mikrohistorier som knyter samman varumärkets värderingar, uppdrag och syfte. På rätt sätt kan du bygga upp en massiva publik. Under denna masterclass kommer vi djupdyka i ditt varumärke och ta de första stegen mot en storybaserad strategi för Instagram. 

Innehåll

  • Vem är du, vilka är dina potentiella följare och hur hittar och kommunicerar du din unika story?
  • Dramats legobitar – De viktigaste redskapen för framgångsrik storytelling på Instagram.
  • Konkreta tips på hur du likt framgångsrika märken, artister och influencers kan bygga relationer med din publik genom att väcka känslor och skapa mening.

Målgrupp

Denna Masterclass är för dig som redan arbetar med sociala medier eller med ditt eget varumärke och vill ta din Instagram-marknadsföring till nästa nivå!

Allmän information

Max antal personer: 10
Datum: 3 april
Tid: 09:00-12:00
Arrangör: Grafiska Akademin
Plats: Qucik Office, Östra Varvsgatan 4 – Malmö
Ordinariepris: 3 900 kr
IIF-pris: 1 900 kr
Betalningssätt: Faktura

Kursbokning






    Observera att din anmälan är bindande. Vid förhinder kan du kostnadsfritt överlåta din plats till en kollega. Priserna gäller per deltagare och inkluderar, frukost, lunch och eftermiddagsfika. Moms tillkommer.