Storytelling för Instagram

Storytactics – En storybaserad DIY-strategi för Instagram!

Konsten att få en kräsen och skeptisk omvärld att lajka dig. På riktigt.

Enligt Svenskarna och internet 2017 har över hälften av landets internetanvändare ett Insta-konto. Dina potentiella kunder finns där men du är inte ensam om att ha svårt att nå fram. Många varumärken för en tynande Insta-tillvaro, i värsta fall upplevda som meningslösa tråkmånsar, skrytiga glidare eller krängiga spammare.

Under denna masterclass kommer vi djupdyka i ditt varumärke och ta de första stegen mot en storybaserad strategi för Instagram. Du får också konkreta tips på hur du likt framgångsrika märken, artister och influencers kan connecta med din publik genom att väcka känslor och skapa mening. 

Kursledare

Anders Hallberg är en passionerad populärkulturell storynörd och social-media-storyteller på Actionform AB. Han har bland annat undervisat i storytelling på Hyper Island, utformat en storytellingstrategi för IKEA och är aktuell med en kurs i Storytactics för sociala medier på Folkuniversitetet i Malmö.

Kursinnehåll

– The dark side of social media – Om vår gränslösa trötthet på reklam, ytlighet och spam.
– Konsten att bli högersvajpad av din publik – Vem är du, vilka är dina potentiella följare och hur hittar och kommunicerar du din unika berättelse?
– Dramats byggstenar – De viktigaste redskapen för framgångsrik storytelling i sociala medier.
– Vad lär vi oss av hjältarna i Game of Thrones, The Handmaid´s Tale och Stranger Things? – 2018 är det coolt att våga visa sina svagheter.
– Exempel på framgångsrika Instagrammers – hur gör de och hur kan du inspireras av dem?
– Första steget mot Insta Glory – Konkreta tips på hur dina inlägg kan generera äkta lajks och bygga långsiktiga relationer.

Målgrupp

Du som förstått att nycklarna till framtidens kommunikation finns i sociala medier. Men samtidigt insett svårigheterna att nå fram till din publik och är beredd att jobba målmedvetet med ditt märkes personlighet för att bygga lojalitet och nå framgång.

Allmän information

Max antal personer: 22
Datum: 25 oktober
Tid: 09:00-12:00
Arrangör: Grafiska Akademin
Plats: Qucik Office, Östra Varvsgatan 4 – Malmö
Ordinariepris: 4 000 kr
IIF-pris: 1 000 kr
Betalningssätt: Faktura

Kursbokning






Observera att din anmälan är bindande. Vid förhinder kan du kostnadsfritt överlåta din plats till en kollega. Priserna gäller per deltagare och inkluderar, frukost, lunch och eftermiddagsfika. Moms tillkommer.