Serva era besökare – smartare och snabbare!

Att konvertera besökare till kunder handlar till stor del om att förstå vad era besökare vill göra och att hjälpa dem genomföra det så snabbt och enkelt som möjligt. Linus kommer gå igenom två konkreta case; hur Thule ökade CTR på startsidan med 1000% och hur de fick webbplatsen laddtider på agendan.

Linus Larsson är inte bara ny som Agency Director på Web Guide Partner (WGP), en av Sveriges mest eftertraktade digitala byråer, han är också lite av en digital schweizisk arme-kniv. Som SEO-expert har han byggt upp en bredd av kompetenser inom nästan alla digitala aspekter som programmering, design och försäljning. Något han själva anser är grundstenarna för en framgångsrik digital marknadsstrategi.

Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har han både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor. Förutom att han var inbjuden talar på Internet i Fokus 2015 arrangerar han dessutom after work-träffarna SEO-snack som samlar internetmarknadsförare i Malmö en gång i kvartalet. Innan han klev in i rollen som Agency Director för WGPs satsning i Malmö jobbade han som Global Online Traffic Manager på Thule Group, och det är om projekt på Thule han ska prata på Internet i Fokus 2018.

Web Guide Partner är en av Sveriges ledande digitala fullservicebyråer med 35 konsulter i Malmö och Stockholm. Som Premier Google Partner och en Bing Select Partner jobbar vi med stora bolag över hela Sverige där vi agerar strategiska partners med ett helikopterperspektiv över närvaron online. Vårt arbete fokuserar på att öka return-on-investment (ROI) inom sökmotoroptimering (SEO), sökmarknadsföring (SEM) samt sociala media, och vi gör även kompletta conversion- och webbplatsanalyser för att hjälpa våra kunder nå sina mål. 

SEO snack

WGP