Fördjupning i Google Ads

Så lyckas ni med Google Ads-kampanjer 2019!

Följ med när vi fördjupar oss i Google Ads (tidigare AdWords) och den fantastiska sökdjungeln som ibland kan vara svår att navigera igenom. Det blir enklare att skapa kampanjer och köpa sökord för varje år som går men ibland kan det dock kosta mer än det smakar. Här erbjuds inspiration och kreativitet för den som vill uppnå ännu bättre resultat genom sökordsannonsering.

Vi riktar blickarna mot Sök, hur vi kan utmana konkurrenter och bli en vinnare på Google Ads. Dessutom går vi igenom några av Googles Ads största nyheter under 2018!

Kursledare

Dino Kestić – erfaren digital marknadsförare med spetskompetens inom SEM.  Han arbetar dagligen med några av Sveriges största företag, operativt som strategiskt med fokus på Google Ads. Han är ansvarig för SEM & betalda kanaler på Web Guide Partners kontor i Malmö.

Kursinnehåll

  • Sätter upp vinnande kampanjer 
  • Delar upp annonsgrupper
  • Väljer rätt sökord
  • Använder din webbsida för kontostruktur
  • Driver relevant trafik
  • Kapar onödiga kostnader
  • Väljer rätt sökordsmatchningar
  • Hanterar budstrategier
  • Använder målgrupper & remarketing i Sök
  • Bygger ut & optimerar ditt Google Ads konto

Målgrupp

För dig som jobbar med Google Ads, är egenföretagare eller är beställare av tjänsten och vill fördjupa dig och utveckla din kompetens på området. Vare sig du är senior eller junior, tex Digital marknadsförare, Online marketing manager, E-Commerce manager, Campaign manager junior/senior, konsult.

Allmän information

Max antal personer: 6
Datum: 25 oktober
Tid: 13:00-16:00
Plats: Studio, Nordenskiöldsgatan 24 – Malmö
Ordinariepris: 4 900 kr
IIF-pris: 1 900 kr
Betalningssätt: Faktura

Kursbokning






Observera att din anmälan är bindande. Vid förhinder kan du kostnadsfritt överlåta din plats till en kollega. Priserna gäller per deltagare och inkluderar eftermiddagsfika. Moms tillkommer.